Programové priority – osobní program
Politické strany vznikají tak, že se občané sjednocují a spojují za účelem
společného prosazování idejí, které je spojují. Protože jsem měl tu možnost,
podílet se na vypracování programového dokumentu Křesťanskodemokratická
politika pro 21.století a zároveň být delegátem sjezdu KDU-ČSL, který
tento programový dokument schválil, je i pro mne základním ideovým východiskem.
Následujících deset bodů je mým osobním politickým ”desaterem”
pro nadcházející období.
I.Strategie a základní orientace
strany
Motto: ”Nemáme menší úkol, než proměnit svět
kolem nás”
Dlouhodobým cílem je vybudovat silnou pravostředovou stranu, opírající
se o křesťanský hodnotový systém, podporovanou všemi vrstvami společnosti
(lidovou) se zdůrazněním na potřeby středního stavu.
Střednědobým cílem je dosažení voličské podpory na úrovni 10-15%.
Krátkodobým cílem je úspěch ve volbách do Evropského parlamentu, do krajských
zastupitelstev a do jedné třetiny Senátu.
II. Rodina
Motto: ”Rodina je základ společnosti a existence
národa”
Rodina jako společenství tří generací, prarodiče,rodiče a děti.
Dlouhodobé ovlivňování společnosti ve vytváření obrazu zdravé rodiny jako
vzoru a normy. Spolupráce s médii na tomto úkolu.
Vytváření podmínek pro podporu rodin z úrovně obcí a krajů.
Hodnotit všechny návrhy podle toho, jaký mají vliv na postavení rodiny.
Nepřipustit relativizaci postavení rodiny.
Usilovat o maximální vliv na tvorbu zákonů a opatření týkajících se rodin.
III. Bezpečnost a čistota společnosti
Nepřipustit vliv klientelismu ve společnosti ani ve straně.
Boj s korupcí zahájit zjednodušováním rozhodovacích procesů.
Zavést princip 3x a dost pro recidivisty a 1x a dost pro politiky
Bojovat s názorem že svoboda znamená „mohu dělat, co chci“. Zdůrazňovat
odpovědnost.
Vracet do společnosti pojmy – slušnost, úcta, pokora, čest.
Odstranit přestupkovou imunitu poslanců.
IV. Hospodářství
Motto: ”Sociálně tržní systém”
Analýza postavení středního stavu, podpora malého a středního podnikání.
Podpora a propagace českých podnikatelů v zahraničí – Česká centra.
Aktivní hledání a podpora malých zdrojů zaměstnanosti se zřetelem na turistický
průmysl.
Podpora rodinným firmám (daň z převodu nemovitostí).
Využívání východních trhů.
V. Daně a přerozdělování
Motto: ”Potřebujeme bohatou společnost, ne
stát”
Snižování přímých daní, sjednocování sazeb DPH.
Stabilizace rozpočtového určení daní pro kraje a obce v rozsahu odpovídajícím
jejich kompetencím.
Přerozdělování v míře nutné pro stabilitu a rozvoj.
Podporovat dobrovolné donátorství.
VI. Kultura a vzdělání
Motto: ”Vzdělání je to, co nám zůstane, když
zapomeneme, co jsme se učili ve škole”
Kultura není jen umění a památky, ale etika, vztahy, organizace. Dělá
člověka člověkem.
Podpora celoživotnímu systému vzdělávání.
Posílení role krajů a obcí v této oblasti. Všechny prostředky na středoškolské
vzdělání krajům.
Revitalizace státních fondů v oblasti kultury.
VII. Média
Motto: ”Kdo není v médiích, neexistuje”
Zlepšit kontakty strany s těmito prostředky, hledat nové možnosti komunikace,
stálé kontakty, servis, přísun informací.
Znovu definovat veřejnoprávnost České televize, Českého rozhlasu a ČTK,
nový zákon o ČT a Čro.
Podpora digitalizace a digitálního vysílání.
Vymezit hranice mezi veřejnoprávními a soukromými TV, odstranit konkurenční
vztah.
VIII. KDU-ČSL a svět
Motto: ”Křesťanská demokracie není záležitost
jenom české kotliny a moravských úvalů”
Umožnit mladé generaci získat co nejvíce zahraničních zkušeností.
Osobní navazování kontaktu na KD strany především sousedních, ale i ostatních
členů EU. Efektivněji využívat fakt, že máme v EU partnery.
Zlepšit komunikace s krajany. Umožnit jejich větší zapojení do dění v
ČR.
Příprava na imigrační vlny.
IX. KDU-ČSL, společnost a příroda
V občanské společnosti mají nezastupitelné místo církve a patří sem i spolky
a instituce.
Nejsme mluvčí církví. To, co nás spojuje, je společný hodnotový systém.
Je třeba přijmout tezi „i když to tak mnohdy nevypadá, ne člověk, ale
Bůh určuje naši existenci“
Prosadit tezi trvale udržitelného rozvoje ve všech oblastech.
Vytvářet prostor pro uplatnění individuálních, ale i korporativních občanských
aktivit
X. Komunikace
Motto: ”Demokracie – to je diskuse”
Obnovit smysluplnou výměnu názorů, zejména mezi vrcholnými politiky strany.
Hledat pro to všechny možné formy.
Využívat kontaktů na intelektuální prostředí vně strany a získávat je pro podporu
cílů strany.
Být v EU ale zároveň komunikovat s celým světem.
Využívat intenzivně elektronických komunikačních prostředků v celé struktuře
KDU-ČSL.

|